top of page

לצלוח את האתגרים שעומדים מול עסק קטן

לבעלי עסקים קטנים ישנם שלושה אתגרים קבועים במערכה העסקית:


1. חוסר בידע - אדם מקים עסק בתחום מסויים בו הוא רוצה או יודע לעסוק, אך מיד עם פתיחת העסק נופלות עליו מטלות רבות ונוספות על מנת לתפעל אותו: גיוס אשראי והתנהלות מול הבנק, קבלת רישיון עסק ושילוט, איתור ספקים מתאימים ומשא ומתן מולם, תמחור נכון של המוצרים או השירותים תוך התחשבות בכל ההוצאות הקיימות בעסק, התנהלות מול הרשויות, גיוס וניהול עובדים, תשלומים לספקים וגביה מלקוחות, ניהול תזרים מזומנים ועוד ועוד.

לבעל העסק הקטן אין מן הסתם ידע ומומחיות בכל התחומים הללו. הוא לא תמיד יודע באיזה מחיר קונים המתחרים, לא מכיר את כל הספקים הקיימים בשוק ומה האסטרטגיה הנכונה ביותר מול כל ספק. בעלי עסקים רבים תוהים אם כדאי להם להעסיק עובד אך לא יודעים מהי העלות האמיתית שלו אחרי שקלולי מיסים והוצאות סוציאליות. גם בחירה של בנק מתאים וסניף נכון היא קריטית והרבה פעמים עסקים אינם מתמחרים נכון את המוצרים ולכן נוצר להם הפסד שקשה לתקן אותו אחר כך. בפועל בעלי עסקים רבים אינם יודעים לומר בסוף החודש האם הם הרוויחו או הפסידו בסופו של דבר.


2. חוסר בזמן - גם אם בעל העסק בקיא בכל התחומים המתוארים לעיל, אחרי הכל ביממה יש רק 24 שעות והשעות היקרות שאמורות להיות מוקדשות לפיתוח עסקי, יצירת קשרים ושיווק מתבזבזות על טיפול משרדי, נבירה בחשבונות ואקסלים, מענה טלפוני לספקים ולבנק כאשר בחוץ יש הרבה מאוד מתחרים שמתחזקים עם הזמן על ידי ניהול והכוונה נכונים.


3. חוסר ביתרון לגודל - כשבעל עסק קטן עומד מול השוק הגדול אין לו קשרים או כח קניה מהותי בניגוד לעסקים גדולים יותר שמקבלים את אותם מוצרים ושירותים במחיר נמוך הרבה יותר. הוא לא תמיד מכיר את כל מגוון הספקים ויודע את כל קשת המחירונים. זה קורה גם בבנקים ובחברות האשראי וגם אצל ספקי השירותים והסחורה. כשבעל עסק קטן קונה את הסחורה במחיר גבוה יותר קשה לו להתחרות עם עסקים גדולים על המחיר לצרכן הסופי ובסופו של דבר זה גורם לשחיקה גדולה ברווחיות של בעל העסק שעובד קשה לאורך החודש אך לא נשאר עם רווח בכיס בסופו.


מה אם כן הפתרון?

חשוב ליעד את התקציב שמופנה להנהלת חשבונות למשרד רואי חשבון מהדור החדש שאינו מסתפק בהקלדת ניילונית החשבוניות בלבד אלא כזה שמעניק יחד עם שירותי הנהלת החשבונות והדוחות הכספיים גם ערך מוסף בדמות יעוץ עסקי צמוד ומקיף לאורך כל החודש.

חשוב שהמשרד המטפל יכווין את בעל העסק לעבר ספקים ומחירונים נכונים ויעניק סיוע בתמחור רווחי ונכון של מוצרים, גיוס אשראי וניהול תזרים מזומנים, מתן שירותי הפקת חשבוניות וגביה מלקוחות, הכנת תשלום לספקים, ישיבה חודשית עם בעלי העסק על דו"ח רווח והפסד מפורט ובדיקה דקדקנית של רווחים ועלויות, תכנון מס חכם עם היד על הדופק וכן ניצול כוחו של המשרד כמייצג של לקוחות רבים ובכך ככח קניה ומשא ומתן עבור לקוחותיו מול בנקים, חברות אשראי וספקים שונים.


בעלי עסקים מנוסים מבינים כי רק צורת עבודה זו נותנת ללקוח ערך מוסף ואמיתי לכסף שהוא משקיע בהנהלת החשבונות ומקטינה בצורה ניכרת את החולשות של העסק הקטן מול המתחרים והשוק ובכך תורמת לרווחיותו והצלחתו העסקית.

שנת המס 2016 לקראת סיום ולפני ששנת העסקים 2017 מתחילה זה בדיוק הזמן לעשות סדר חדש בעסק על מנת לא להישאר מאחור בשוק כה תחרותי.


--- TheBookeepers הינו משרד רואי חשבון בעל אוריינטציה עסקית חזקה המתמחה בטיפול מלא בעסקים קטנים ובינוניים ופיתח שיטת טיפול מקיפה מא' ועד ת' בכל ההבטים העסקיים, החשבונאים, המיסויים והפיננסים של בית העסק תחת קורת גג אחת.




פוסטים אחרונים
ארכיון
עקבו אחרנו
  • Twitter Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page