top of page

האם רואה החשבון שלך מביא לעסק ערך מוסף?


בחברות גדולות מחלקת כספים הינה הלב הפועם של החברה. מחלקה זו אחראית לתמחור המוצרים באופן הרווחי ביותר, מדידת ביצועי החברה מידי חודש, מעקב אחר חשבון הבנק, הפקת תשלומים לספקים, טיפול באשראי, בדיקת חיובי הספקים, גביה ועוד.


חברה רצינית לא תעלה בדעתה להתנהל ללא סמנכ"ל כספים וצוות הנהלת חשבונות מיומן שיעטוף את המנכ"ל בטיפול שוטף בענייני החברה מחד ותספק לו נתונים לגבי מדדי הביצוע והרווח מאידך על מנת לאפשר לו לקבל החלטות באופן מיטבי.


מי מטפל בבעלי החברה בעסקים קטנים ובינונים?


היות ועסקים אלו קטנים מידי מכדי לשכור צוות כספים פנימי, תפקידי ניהול הכספים ומדידת הרווח אמורים להיות מועברים למשרד רואה חשבון חיצוני המטפל בעסק. אולם משרדי רואי חשבון רבים רואים את עצמם רק כגורם מתווך בין בעל העסק לרשויות המס ואינם נותנים כל שירות נוסף מעבר להקלדת ניילונית החשבוניות ותשלומי המיסים. משרדי רואי חשבון אחרים אינם בעלי ידע מסחרי ממשי.


בחירה שגויה במשרד רואי חשבון מטפל תשאיר את בעל העסק לטפל בהררי מטלות וללא שיש לו את כל הנתונים, הזמן והידע על מנת לקחת את ההחלטות הטובות ביותר לעסק.


עסקים שאינם מנוהלים בצורה מתודולוגית והדוקה חשופים לכישלון ולאובדן רווחיות בהשוואה לעסקים שמקבלים טיפול יסודי ומקיף. לפעמים עסקים מצויינים נקלעים למשבר למרות שהם רווחיים רק כי תזרים המזומנים מול הבנק לא תוכנן נכון או שנתונים ומידע לא היו בפני בעל העסק בזמן הנכון.


נקודות חשובות לבדיקה כשבוחרים משרד רואה חשבון מלווה:


האם לרואה החשבון שלכם יש ידע וניסיון עסקי ממשי?

רואי חשבון רבים הינם חסרי כל ניסיון עסקי או מסחרי ועבדו כל חייהם במשרד רואי חשבון. אלו לא יוכלו בשל חוסר ידע מעשי ופרספקטיבה מסחרית אמיתית לתת ערך ממשי ללקוח למעט המלצות כלליות.


מה השירותים שרואה החשבון מציע לכם במסגרת הריטיינר?

הנהלת החשבונות והמע"מ הם רק חלק קטן ממטריה גדולה יותר של שירותים שעסק צריך, כגון:

- ניהול תזרים מזומנים

- ליווי משא ומתן מסחרי עם ספקים

- הפקת חשבוניות ללקוחות וגביה

- סיוע בתמחור נכון של המוצרים והשירותים

- קישור וליווי מול בנקים, חברות ביטוח וגופי סליקה

- הפקת תשלומים לספקים, חברות פנסיה ועובדים

- בדיקת חשבוניות חסרות מידי חודש על מנת לא לפספס זיכויים למע"מ ומיסים

- הכנת דו"ח רווח והפסד הנשלח במייל מידי חודש המנתח לבעל העסק את נתוני הרווחיות בכל סעיף שירות ומוצר - מידע קריטי וחשוב לקבלת החלטות.


היקף שירותים רחב יאפשר לבעל העסק להתרכז בפיתוח ליבת העסק ובמטלות שיווקיות ולהשאיר את שאר מטלות הגביה, תשלומים, ניירת ומיסים למשרד רואה חשבון מלווה. ריכוז המשימות בידי משרד אחד גם מייתר את הצורך להתפזר בין נותני שירות שונים המטפלים כל אחד מהם בנישה צרה.


האם נוח לכם להתקשר לרואה החשבון והאם תשובותיו ברורות לכם?


רואה החשבון שלכם מחוייב לתת לכם הרגשה נוחה ליצור איתו קשר ללא תלות בגודל העסק שלכם. חשוב לוודא שהנכם מקבלים מספר טלפון נייד של רואה החשבון המלווה ויכולים לפנות ולהתייעץ איתו לאורך היום ללא צורך להמתין במרכזיה ולקבל ברגעי החלטה קריטים תשובה מהמזכירה שרואה החשבון "עסוק" ולא יכול לקבל שיחות.


האם המשרד שמטפל בכם יוצר עבורכם הזדמנויות עסקיות חדשות?

משרדי רואי חשבון בעלי אוריינטציה עסקית חזקה יוכלו לתת ללקוחותיהם יתרונות עסקיים נוספים מעבר לטיפול וליעוץ השוטף. משרדים איכותיים המתמחים בתחום יוכלו על ידי עירנות ואוריינטציה מתאימה לקשר בין לקוחותיהם השונים וליצור היכרות עסקית אשר תתרום להגדלת הקשרים המסחריים וההזדמנויות העסקיות של הלקוחות.



האם רואה החשבון שלכם מתפאר בכך שהוא "דוחף" חשבוניות ויש לו "קשרים" במס הכנסה?

אם כן אתם בבעיה. רבים מתפתים לסגור עסקאות עם רואי חשבון המציגים את עצמם כגמישים ומוכנים להעלים עין מעברות מיסויות כאלה ואחרות. יש לקחת בחשבון שרשות המיסים הינו גוף משוכלל העוקב אחרי הנישומים באמצעים מגוונים כולל בדיקת רשתות חברתיות, ביקורות, מעקב אחרי תנועת אשראי, טיסות לחו"ל ועוד. ביצוע עברות מס בתיק יגרמו לכם להיות חשופים לבעיות רבות בעתיד מהם ירוויח בסוף ובכן... רואה החשבון עצמו ועורכי הדין שתצטרכו לשלם להם כפל כפליים על מנת לחלץ אתכם מהצרות.

ניתן להוזיל בהחלט את תשלומי המיסים, והדרך הנכונה לעשות זאת הינה על ידי הקדשת זמן מצד רואה החשבון ללימוד התיק ולתכנון מס וכן בבקיאות בדיני מיסים, תקינה וחקיקה וגם ניסיון והשכלה איכותית.



לסיכומו של דבר: בחירה נכונה של רואה חשבון איכותי, זמין ובעל הבנה עסקית וחשבונאית רחבה הינה אחת ההחלטות הקריטיות והחשובות ביותר לבעלי עסקים קטנים ובינונים.

רואה החשבון צריך להעניק לעסק גב חזק, רחב, מקצועי, עסקי ונגיש. לאור כך שמחירי השירות של משרדי רואי חשבון מהזן החדש זהים לחלוטין לאלו של המשרדים הגנרים אין סיבה נכון להיום להסתפק בשירות חלקי.

זה עשוי להיות ההבדל הקטן שיהפוך עסק מדשדש לעסק מצליח. העולם השתנה ואיתו גם הערך והתמורה שרואה החשבון צריך להעניק ללקוחותיו עבור כספם. אם יש לך מתחרה שמצליח יותר ממך - כנראה שבין היתר הוא הבין גם את את זה.



הכותבת היא רו"ח ובעלים במשרד TheBookeepers רואי חשבון הנותן מעטפת שלמה ורחבה של שירותים חשבונאיים, מיסויים, עסקיים ופיננסים לעסקים וחברות.










פוסטים אחרונים
ארכיון
עקבו אחרנו
  • Twitter Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page